2018. sze 22.

2018.04.29: Zeneszobám akkusztikai mérése, átrendezés

írta: wittao
2018.04.29: Zeneszobám akkusztikai mérése, átrendezés

2018.04.29-én készült bejegyzésem:

 

Volt nálam hétközben egy akkusztikai mérés, ebből érdekes dolgok jöttek ki:

- a magas tartományom kicsit visszább volt fogva, de még az optimális tűréshatáron belül voltam

- a nagy függöny ami lóg a szobában (vagy a szoba akusztikai tulajdonságai miatt) teljesen kisimította a magas tartományt, ha jól emlékszem a tökéleteshez közeli állapot jött létre olyan 3 kHz-től

- kis mélytúltengésem van, ezt mélyelnyelő panelekkel kezelnem kell (ennek egy része meg is történt, a képeken látható hátul)

- megoldandó probléma a plafon, oda bőrrel bevont mélyelnyelők fognak kerülni (2db, remélem jövőhét vagy azutáni héten ezt sikerül megcsinálnom)


Utána ha minden a helyére került és akusztikailag is ok, akkor egy nagyobb meló következik:

- bevonni a megfelelő szinekkel, esetleg képekkel a paneleket

- faljavítások, festés


- aljzatok színre fújása

- rejtett világítás rendberakása

- padlásrész elfüggönyözése



Ha bekerültek az új panelek és elemek, akkor újra rámérünk minden ok-e.


HA már úgy is rendet kellett rakni és bizonyos dolgokat kirakni, úgy döntöttem a kuplerájt megszüntetem, paneleket a helyükre rakom. (a függöny mögött is helyeztem el elnyelőket)

Az audioállvány színmintáit is el kellett valahová tennem, úgy ítéltem meg a fal mellé rakva elég prosztó, inkább csinálok belőlük valami látványosabbat. Most így diffúzorként funkcionálnak jobb és baloldalon, kicsit direkt rendezetlenül különféle dőlésszögekben felrakva. Az eredmény meglepően jó! Lehet így is prosztó lett, de nekem tetszik és mindkét funkcióját is ellátja :)

Akkor a képek (bocs a homály miatt, nem volt már kedvem éjszaka reflektorokat felkapcsolni):

1.thumb.jpg.69afe59818dddcf52e639f115dc940b2.jpg




2.thumb.jpg.5ba0f20315d2366472a3ba1d6a78b3b9.jpg




3.thumb.jpg.745afccd28e8ab695e24d6f32661c4e8.jpg

 

Szólj hozzá