2018. sze 23.

2018.09.05: Audio PC fűtött master clock-kal

írta: wittao
2018.09.05: Audio PC fűtött master clock-kal

2018.09.05-én kelt bejegyzésem:

 

No ugy latszik az eddigi uborkaszezon utan most egy kicsit tobbet tudok irni. Tobb inger er mostanaban az audiozas teruleten, csak nem mindig tudom lekovetni idoben, igy mire oda jutnek, hogy irjak valamirol addig a felere sem emlekszem pontosan. Most arra a dontesre jutottam, ha valami tortenik velem es erdekes lehet akkor inkabb gyorsan meg “melegeben” leirom egyfajta Rovidhir-kent. Azutan majd meg bovitek rajta, ha szukseges.

Notebook vs. kisebb nivoju AudioPC
A tegnapi ejszakam kicsit hosszura nyult, mert kedves baratomhoz atvittem az audio PC-meg es transzportomat, hallgassuk meg mit nyujt egy aktiv rendszerben.
A forras az AudioPC volt, utana egy Core Audio transzport csatlakozott Bordor-fele USB-vel. Innen Acoustic Zen digit coaxon ment a jel tovabb a baratom rendszerebe. A DAC egy Calyps dac, sajat kulso tapjaval, igen kellemes darab, es innen ment a jel tovabb egy Dussun V8i eromube (aminek az elofokat hasznaltuk most csak), ezutan kovetkeztek az ATC klon dobozok. A kabelezest foleg Luxor es Valhalla kabelek adtak.
A meghallgatas celja elsosorban az volt, hogy az altala most hasznalt notebookos lehatszashoz kepest hallhato kulonbseget jelent-e egy viszonylag fapados audioPC (jelen esetben az enyem), vagy ennel feljebb kell tornazni a kepzeletbeli rangletran.
Talan ezt a cikket egyebkent nem nekem kellene irnom, hanem a baratomnak, mivel azt a rendszert o hallgatja napi szinten, en csak par szam erejeig (kb.10) hallgattam bele mert eleg keso volt mar. A zenei izlesunkben vannak kozos metszespontok, igy ezekbol birkoztunk/birkoztattuk a rendszereinket.
En igyekeztem nem megszolalni, szajaba ragni az eszreveteleimet, megvartam amig o mondja el a tapasztalatait (mar amikor sikerult megallnom :D ) . Teljesen egyetertettunk abban, hogy az audioPC egyik legfobb erenye egy megfelelo gyujtemeny eseten a hangzason tul az oriasi kenyelem, valamint boritokkal egyutt bizonyos lejatszo programoknal a kellemes megjelenes. A hangzason igazabol nem volt egymas gyozkodesere szukseg, mert mindkettonknek egyertelmu volt, hogy az audioPC a notebookjanal es a CD-jenel is sokkal jobb teljesitmenyt hozott (dinamika, tererzet, hangszerhuseg, reszletek, analogos hangzas, ezekben mind mind jobbnak minosult). Valoszinu ha a jovoben lehetosege lesz ra, ugy gondolom megprobal majd egy audioPC-t hasznalni. Sok sikert kivanok neki ezuton is es ahogy mondtam mindenben segitem amiben tudom :)

Masik rovidhir: Audio PC - Master Clock
Kiramoltam ma az autombol, delutan bepakoltam a rendszer elemeit a megszokott helyukre, ekkor hivott masik kedves baratom: itt egy masik AudioPC, masterclock-kal. Ha gondolom, hallgassam mar ossze a kettot. Mondtam is, mivel meg azert az ejszakai hallgatozas is a fulemben volt nagyjabol, usse kavics, szanjunk erre idot, ilyet meg nem hallottam.
Megerkezett a gepecske, egy Audio DIY korokben nepszeru Streacom FC10 hazban, kivulrol semmi arulkodo jel, csak a sulya volt egy kicsit combosabb az atlagnal. A berendezes kulonlegesseget az adta, hogy nem az egyes egysegek voltak orakkal felszerelve (amik jobban szolnak mintha nem lennenek, de ritka alkalom amikor mindegyik ugyanazon az orajalen ketyeg), hanem egy futott ora igazgatta az alaplap, USB-kartya, SSD orajat, tokeletesen osszehangolva a mukodesuket.

DC89A2C4-74C0-455D-A2BC-8968B4D877AE.jpeg

Szepen osszedugdostuk a kabeleket, halistennek semmit nem kellett korrigalni rajta, hadd szoljon!

Rendszer:
AudioPC - Master Clockkal
Bordor USB kabel
Core Audio transzport
Accoustic Zen coax
Core Audio DAC tesztpeldany
Valhalla Aura V2/2 XLR
....... monoblokkok (full szimmetrikusan)
Gryphon Guideline GOLD hangfalkabel
Focal 1027BE hangfalak

Tudtam, hogy ha meghallom, akkor a tegnap leirtak ertelmuket vesztik. Igy is lett :D
Eddig ugy gondoltam (mivel hallottam mar rendesebben megtapolt, clock-olt audioPC-t), siman letudom magamban, hogy ok ez jobb mint ami nekem van, de jo ami van es marad az. Nos az eredmeny meglepett. Amikor a legutobbi mar emlitett felsobb kategorias audioPC-t teszteltem, 9,5 pontot adtam ra a 10-bol mert mondtam ugyis lesz jobb. Egyszeruen at kell ertekelnem a pontozasi rendszeremet, mert ha igy haladunk mit fogok adni 2 ev mulva?!? 15/10-et? :)
Eloszor is a rendszerbol aradt a nyugalom. Gyakrab emlegetik, hogy a CD-lejatszoknak van egy digitalis hangzasvilaga, aminek az elsseget kulonbozo tapellatasokkal, technikai zsonglorkodessel igyekeznek elnyomni es analogosabba tenni. Ehhez a master clockkal felszerelt gephez kepest az audioPC-m egy CD-jatszo volt, talan ez a leginkabb szemleletes leiras. Egy CD lejatszo es normal audioPC kozott ami kulonbseget eddig tapasztaltam, most ugyanez a merteku elteres volt a master clock-os valtozat javara.
A legfinomabb zenei reszleteket hallgattam elmenve az egeszen magas, uvegpohar-repeszto noi enekhangokig, es kozben mintha simogattak volna a dobhartyamat. A femhuros gitarnak femhuros hangja volt, a zongaranak a kalapacsait lehetett hallani ahogy lesujtanak, a csellonak komoly teste volt, mindezt vegtelen konnyedseggel es szepseggel. Orultem neki, hogy a rendszerem igy meg tudta mutatni a kepessegeit.
Normalis ember ilyenkor elvezi amig lehet, de mivel nem tartozom ezen csoportba, mindig lapot huzok 19-re (20-ra is :D ).
Ugyanis erkezett hozzam szinten egy rovid “skubizas” erejeig egy USB kabel. Igen ez az a kabel, ami digitalis adatcsomagokat juttat el az USB kartyatol a transzportig, biteket, es nem szamit semmit. De ha mar itt volt most nalam, es ugy erzem a rendszerem felbontokepessege a tesztelt geppel elegge csucsra van jaratva, ha most nem hallok kulonbseget akkor soha...

Ime a kis olcsosag: Entreq Atlantis USB kabel

A0845436-21F2-4080-8068-3BF33F4C5B9E.jpeg

Bekotottuk, leultem azzal a lesajnalo pofaval a fotelembe, na lassuk/halljuk (gondoltam kozben elmajszolok egy-ket ropit es napolyit, az audios teszteleseknel sokat szokott segiteni :) ).

Az elso szam Menissa Menigo eloadasaban a Hallelujah volt. Elozoleg a gepemen hallgattuk meg, akkor azt hittem a hatterben valami zaj van es ez valoszinu a felvetel problemaja. Most itt kiderult: ESIK AZ ESO ES CSOBOG A VIZ A HATTERBEN, es ez tisztan hallhato, nem csak foszlanyokban, vegig!!?! Nem tudtam szohoz jutni a dobbenettol... akkor hallom ket USB-kabel kozott a kulonbseget? Valaki nullaval osztott?

A kovetkezo szam Tom Russel - The Man from God Knows Where c. zenemu volt. Ilyen hangszerhangokat nem gondoltam volna, hogy valaha hallok idehaza, egy kiallitason 500.000 USD rendszertol elvarnam, de hogy nalam itthon? A legkisebb rezdulesek, koppanasok annyira termszetesen szolaltak meg, mintha mindig is ott lettek volna... a rossz hir az szamomra, hogy mindig is ott voltak, csak eddig nem hallottam oket!
Meghallgattam a most mar nem is tudom melyik eloadotol a Perhaps Love c. szamot, de nem a szokasos .flac vagy .wav formatumban hanem egy 6144 bitratas valtozatban, erre csak ennyit irtam a noteszembe: URISTEN. Csak a zeneszek, csak az enekesno es a mely csend, ennyi volt amit hallhattam, es termeszetesen mindezt a szobamban, ott jatszottak nekem.

Egy szamot tettem be meg, megpedig a Livingston Taylor eloadasaban az Isn’t so Lovely cimut... hallotta mar itt valaki, hogy ugy a szam 3. masodperceben a szeken a labaval az enekes 2-t koppant? Eddig en nem. Most jol kivehetoen, egyertelmuen.

Mas ilyen horror aru USB kabelt meg nem allt modomban kiprobalni, aki teheti tegye meg. Az biztos, a Kabelezzunk topikba nem fogok tobbe beirni, mert most olyasvalamit hallottam ami homlokegyenest ellentmond az eddigi tudasomnak, elkepzelesemnek, elmeleteknek amiket olvastam stb. Nagyon meglepodtem, nem mondom hogy egy vilag omlott ossze bennem, mert az elmeny oriasi volt, de igy orakkal utana is csak ezen jar az agyam: ezt meg hogy?!?


Szoval Hifibogar ON :)

Koszonom, hogy elolvastad!

wittao

Szólj hozzá

transzport focal audio pc WP Audio core audio entreq gryphon WP audio állvány