2018. sze 23.

2018.08.16: Mozi 2.0-ban?

írta: wittao
2018.08.16: Mozi 2.0-ban?

2018.08.16-án kelt bejegyzésem:

 

22. Elmenybeszamolo: 

Ha mar itt vagyok a mozis topikban kellemes tarsasagban, olyan forumosok kozott akik inkabb mozira kivancsiak, de megturnek a sztereo hulyesegeimmel egyutt ( :) ), gondoltam egy mereszet: adott most az ideiglenes rendszerem, amiben itt vendegeskedik ket sulyos meretu hangsugarzo, ket kemeny monoblock, miert ne probalnam ki oket hogyan szol rajtuk egy kis jazz utan a Transformers?!? 2.0-ban :)

Rogton megkaptam az elejen a nehezitest: az AudioPC-m core mode-ban olyan szinten ki van facsarva, egyszeruen eselytelen volt a video-k lejatszasa. Pedig jol kigondoltam, hogy SSD-re ramasolom a filmeket, HDMI-n ranyomom egy TV-t, JRiver videolejatszo reszevel pedig majd nyomatom a filmeket. Ahogy azt Moricka elkepzeli ugye, termeszetesen semmi nem ment, igy tehat ez a megoldas kuka...
Na mondom ok, nem gond, akkor szerepelhet a regi mozim sztarja az NVidia Shield TV, PC helyett majd nyomatja o a kepet, a hangot pedig atpasszolja az audio resznek. Ekkor szembesultem egy kellemetlen meglepetessel: az NVidia-n nincsen analog audio kimenet, HDMI van rajta es optikai kimenet. Sem a DAC-om, sem a transzportom nem fogadja az optikait, igy megint leultem torokulesbe a rendszer ele, a B-terv is eluszott.
Vegul az lett, nincs mese, kisfiam csak vasarnap fog megjonni, nekiesek a gepenek es HTPC-t csinalok belole (mar amilyet lehet). Egy i5-os, 8 giga RAM-mal, integralt videokarival, normal 500 gigas winchesterrel. Mivel ezen a teren nulla tapasztalatom volt/van, elkezdtem turni a netet megis milyen szoftverezessel kezdjem. Itt most ugysem az a cel, hogy a vilag legjobb kepe legyen, leginkabb a hangra voltam kivancsi. Tudtam ott sem lesz maradektalan az elmeny, hiszen egy alaplapi USB portra fogom dugni az audio rendszert, VGA-kimenetrol pedig etetni fogom a kijelzot (igen, mert ezen a gepen pedig nincs alaplapi HDMI, mondanom sem kell amikor meglattam mar kezdtem feladni de neeeeeeemmmm, ismerhettek ennyire, nem adtam fel :D ). Nekiugrottam a Win10-nek, MPC-HC, madVR felkerultek, allitgattam ezt-azt amennyire tudtam (leginkabb nem), majd bepattintottam a gepet a zeneszobaba.

A vegleges felallas ugy nezett ki, hogy a PC a kijelzohoz VGA csatin keresztul csatlakozott, az audio rendszer oldalarol pedig USB porton ment be a transzport, o pedig SPDIF-en adta ki a jelet a DAC-nak. A lanc vegen csungott ket db UREI 6260 monoblokk uzemmodban es 1-1db quadral Vulkan.

Elinditottam a gepet, szerencsere minden csattra mukodott, a Win10 azonnal felismerte a transzportot igy a hang rendben volt, a kep meg egy FullHD 8 eves 40” kijelzo, ott olyan nagy elvarasaim nem voltak :)

Elsonek gondoltam, hogy valami kisebb 8-12 giga meretu .mkv-t jatszok le, mert nem tudtam ez a nem mai hardver mire lesz kepes. Kovetkezett a Mennyei kiralysag cimu nagy kedvencem. Beultem a fotelbe es elinditottam a lejatszast. Zokkenomentesen vitte a filmet. Mar itt azonnal feltunt, hogy a kepi vilag sokkal szebb ugyanazon a kijelzon, mint az NVidia Shielden tapasztaltam. A szinek nekem jobbak voltak, es mintha elesebbnek lattam volna a reszleteket (lehet itt ha csak alapjaraton is, de a madvr valamit csinalt). Es hogy tetszett-e a hang? Egyertelmuen igen... persze nagyon hianyzott a tobbi hangfal, talan nem is a center hianyzott legjobban, a ket front kellemesen tolta be kozepre amit kellett igy annak nemereztem a hianyat annyira. Meglepo modon a hatsok viszont hianyoztak. Arra szamitottam, hogy a frontok ereje es reszletesseg, minoseg majd kompenzal valamit. De nem.


Vegul arra a konkluziora jutottam, hogy valoszinu egy vasznat es egy projektort oda fogok pattintani a rendszerbe, mert filmet nezni igy sokkal jobb, mint ahogy jelenleg a kis soundbarral nezem. A frontoldali minosege valami hihetetlen modon megnott a regi hazimozimhoz kepest. Reszletek, kis finom neszek, terabrazolas meglepoen jo volt es meg a 20 Hz-ig lemeno Vulkanok azert meg tudtak remegtetni a szobat. A kis kepmeret total lehangolo volt, nem is nagyon tekertem oda a hangerot, mert a nagy hangot a kis TV-vel az agyam egyszeruen nem tudta osszeegyeztetni es inkabb zavart mint jo lett volna. Szoval a 2.0 jo minosegu mozizas jobban bejott mint a rosszabb minosegu 2.1 soundbar a napoaliban, de a mozielmenyhez szerintem minimum kellene az 5.1. Egy jo 2.0 mozit szerintem majd kanyaritok, jo volt kiprobalni, nosztalgiazni :)

Koszi, hogy beneztel!

55FF610C-BDF3-4C1F-8F88-9005FCC1F41D.jpeg
Szólj hozzá