2018. sze 23.

2018.07.15: Kikerülnek a jó komponensek, marad-e hiányérzet utánuk?

írta: wittao
2018.07.15: Kikerülnek a jó komponensek, marad-e hiányérzet utánuk?

2018.07.15-én kelt bejegyzésem:

Régen kommenteltem, most értem haza, gondoltam pár szót írok mi a helyzet nálam most audio-fronton.

Sokaktól hallottam beszélgetések során is és több PM-váltáskor, hogy mennyire mázlista vagyok ilyen jó cuccokat kipróbálhatok. Úgy gondolom ez valóban így van, tegnap viszont megtapasztaltam ennek az egésznek az árnyoldalát... ez akkor következik be, amikor valamelyik nagyon jó készüléket/kábelt/tápgenerátort vissza kell szolgáltatni a gazdájának. Utána bizony ott az üresség :)


Most elkezdtem összeszámolni mik is ezek:
- egy P10 (ami felment az apróba)
- 2db ELROD tápkábel (lenyűgöző mit hoztak a rendszeren)
- Core Audio Ultimate transzport (nekem a normál van)
- Stealth Indra XLR összekötő 2x2m
- Core Audio DAC (még nem a végleges dobozában)
- Entreq Atlantis AES/EBU és USB kábelek

5.jpg

Most elhatároztam, ezeket úgy ahogy van kiveszem a rendszerből, szépen egyesével és megnézem mi hagy a legnagyobb űrt maga után.
Furcsa, de a P10. Viszont mivel még mindig nálam van István jóvoltából a Pointe Platinum erősítő is így azzal is néztem ezeket a "leépítéseket", fura módon a P10 számára mintha nem is létezne. Egyáltalán nem érezte meg, ugyanolyan felszabadultan zenélt a P10 nélkül is. Nem vagyok a téma szakértője, valaki biztosan jobban tudja miért érzéketlenebbek a csöves rendszerek (vagy éppen a Platinum) a hálózat ingadozásaira, torzításaira.
Ezután az Ultimate Transzport következett, szegényesebb lett a hang. Kevésbé részletes, odavesztek azok a finomságok a zenékből, amitől azt mondtam mintha élne a zene körülöttem.
A Stealth Indra egy nagyon-nagyon drága jószág, ennek megfelelő kvalitásokkal. Úgy érzem ez a kábel 10x túlmutat a rendszeremen, vélhetően nem tudta megmutatni magát. Éreztem ugyan a pozitiv változást amikor bekerült, kiemelt egy csomó részletet, ezen kívül amikor kivettem ugyanúgy éreztem ennek a hiányát. De szerintem azért rakom a harmadik helyre, mert ez nem az én kategóriám bőven, nem tudom kellőképpen értékelni.
A DAC kivonása semmit nem jelent, egy ugyanilyen modell van nálam.
Az Elrod tápkábelek közül a transzportot ellátva hozta ki igazán a kábel a képességeit, így abból kihúzva és kicserélve egy másikra megintcsak érezhető volt a veszteség.

Végül most minden nálam vendégeskedő rendszer kikerült, bedobozoltam őket és holnap mennek vissza a boldog tulajaikhoz.
A hang pedig otthon érezhetően visszazuhant minden téren. Majd megbékélek vele, szerintem 1-2 hét és rááll a fülem :)

Szerencsére van mit hallgatnom (azért maradt egy-két nagyon kiváló darab még :) ), csak gondoltam megosztom veletek ezt a felismerést is. Bizony van ennek a sok hifibogár miatti változtatásnak, tesztelgetésnek is jónéhány árnyoldala. :)

KIEGÉSZÍTÉSEK:
- elektromos bringa teszt jó alakult, közben kaptam mellé egy másikat is (tracking bringa). Na ezzel még tegnap éjfélkor is tekertem 20km-t itt a környéken annyira élveztem az aszfaltbetyárkodást :D Ennek a tapasztalatait mindenképpen meg akartam várni, és utána megírni egyben.
- Dyno tesztekkel, próbálgatásokkal is lógok még... kb. 50%-os állapotban van (már mindent .doc-ba írok először :D )
- és a legfontosabbat a Pointe Platinumot a végére hagytam, mielőtt megjelentetem szeretném ha István is személyesen hallgatná meg és vethetné össze a rendszeremmel. Így lesz hitelesebb az írásom (talán így Rotox kollégának is átmegy a szűrőn... vagy nem :D legfeljebb nem olvassa el)

Szólj hozzá

állvány transzport zeneszoba core audio WP audio állvány PS Audio P10 Elrod