2018. sze 22.

2018.06.07: 3 nap villanyautózás :)

írta: wittao
2018.06.07: 3 nap villanyautózás :)

2018.06.07-én írt bejegyzés:

 

14. élménybeszámoló: Elektromos autó a házban (de sajnos csak 3 napig).



A történet elejét az előző 13. élménybeszámolómban leírtam és a miérteket, hogyanokat, nem szeretném ismételni önmagam és fárasztani azokat a kedves olvasóimat akik megtisztelnek folyamatosan figyelmükkel :) 


A Renault Zoe-ról sok teszt készült, bevallom férfiasan ránézésre tipikus női autó benyomását keltette nekem és elsikkadtam felette. Nagyon régóta követem HAndrás blogját, aki most nagyon elektromos autós irányba ment (legelső mac-emet még a kis boltjából vettem a Hegedűs Gyula utcai üzletéből, ahol az egri iJoe-val bizniszeltek, Klipsh házimozival foglalkozott, mára más irányt vett és az elektromos közlekedési eszközöket népszerűsíti), meg is néztem a Zoe tesztjét. Neki voltak bizonyos benyomásai az autóval kapcsolatosan, de mivel i3 tulaj így érezhető volt, 100%-osan nem tudott és nem is lehetett elfogulatlan. Ott hozzá volt szokva bizonyos anyaghasználathoz, gyorsuláshoz, motorerőhöz, menetkomforthoz stb. Így ha végülis pozitív lett a cikk, sok dolgot negatívabban látott mint most én a 3 nap alatt. 


Ezekkel az információkkal vágtam neki az elektromos autózásnak a kis Zoéval (egyébként azért is kedves név, mert 3 éves unokahúgomat is így hívják :) ). Voltak bennem előítéletek, pl. csalni fog a trip computer benne és egyszercsak ottragadok valahol, zörögni fog stb. Az átvett tesztautóban 14500 km volt. Úgy gondolom ez már messze nem az a nullkilométeres változat, amire az ember azt mondja itt újautó illat van, elkezdhetnek megindulni műanyag elemek, kopások stb. A belső anyaghasználatnak köszönhetően semmi ilyet nem tapasztaltam. Nem látszott meg a közel 15000 km az autón, pedig azért úgy gondolom egy tesztautót azért ütnek rendesen néhányan. Mivel automata autót használok évek óta, szerencsére ennek megszokásával nem kellett küzdenem, azonnal adta magát minden. Még azt sem kellett megszoknom, hogy ha a fékről leveszem a lábam szépen elkezd araszolni, mert a Skoda is ilyen, tehát hamar "belaktam" a verdát.


Már az átvételt megelőzően eldöntöttem, hogy az autót pontosan ugyanúgy fogom vezetni, mint a Skodámat. Nem fogok takarékoskodási versenybe belemenni, arra voltam kíváncsi ha 1:1-ben átvenném az autót és innentől ezzel járnék mire jutnék vele (a Skodám egyébként drágább volt mint ez az autó...). Kb. 95% töltöttség mellett vettem át, ez nagyjából 285km hatótávot jelentett. Úgy adódott a programom, hogy kedves barátomhoz Inárcs mellé el kellett mennem, rögtön egy olyan utazás következett ahol olyan sok visszatöltésre nem szabad számítani, max ha ki kell gurulni egy lovasszekeret mielőtt megelőzzük, ennek ellenére valahogy azok a kilométerek még sem akartak úgy fogyni ahogy vártam volna. Szépen megjártam az utat, hazaértem és 68%-on volt az akku ( durván 95-100km-t mentem vele, ebből is látszik 15-20km-t a forgalmi helyzetnek illetve vezetésemnek megfelelően mégiscask sikerült visszatöltenem közben). Szintén nem volt idegen a vezetési stílusomtól, hogy általában mindentől függetlenül az egyébként is megállásra ítélt közlekedési helyzeteket kigurulom a normál autómmal is, ez sem igényelt különösebb megszokást. A műszerfal szépen mutatta ahogy tolja azonnal vissza a fékezési energiát az akkukba a verda. (Skoda szervízben rám is szóltak, hogy marhára nem kopnak a fékeim, használjam már! :D ) 


A vezetési élmény:  szó szerint élmény és egyúttal semmilyen, mindkettő jó értelemben. Élmény, mert kellemesen gyorsul, olyan mintha 70-nel bicikliznék zajtalanul és ezt a 70-et meglehetősen gyorsan eléri. Csupán a kerekek zaját lehet hallani. Más tesztek kritizálták kicsit a futóművet, én ebből nem vettem észre semmit, szépen átment a huplikon. A 40 cm mély kátyúkat azért elkerültem biztos ami biztos :)  A "semmilyen"-re a magyarázat az, hogy az egész autózás vele maga a ZEN. Azon vettem észre magam, hogy nem sietek sehová (pedig én aztán mindenhová sietek, elkések, telefonálok, emailt nézek félreállva, de már rohanok is tovább). Most nem. Nem érdekelt semmi. Előttem szerencsétlenkedett valaki, mosolyogva megvártam, kiengedtem a kanyarodni akarókat. Valahogy előhozta a jó "én"-emet. Fura volt, totál stresszmentesen értem haza minden alkalommal. 


Miért fogadnám el? :


A fentiekből látszik, a mindennapjaimba teljesen jól illeszthető autó. Ha a cégünknél lenne egy dedikált külföldre járós kulcsos autó, habozás nélkül átülnék egy ilyenbe. Minden ok az autóval. Igyekeznék megújuló forrásból tölteni, így a lelkem még tovább nyugodna a szelektív gyűjtés és komposztálás után :D


 + ahol lakom kiderült, minden nap ott jövök el és 3 percre a telephelyünktől eldugva van egy gyorstöltő. HA minden kötél szakad simán fel tudom nyomatni a kocsit, közben elintézem az email-jeimet, AVX-et stb. :D :D  


     Az tuti, hogy az otthoni töltéssel kombinálnom kellene, mert 40% 10 óra alatt (tehát mondjuk 150km egy este alatt) szerintem kevés. Lehet az 1x32A nem éppen ideális neki - csak ez ment rajta - , lehet 3 fázisú töltéssel nagyobb kraftot is bele tudnék pakolni. Ez így lassúcska, szóval mindenképpen kombinálni kell külső töltési lehetőséggel. Nálam ez nincs messze, de lehet valakinek probléma lehet.


Miért fogadnám el nehezen? : 


1., talán azért, mert kisautó. Van egyfajta sztereotípia, hogy a férfi márpedig nagy bottal jár, és legyen legalább egy középkategóriás méret amit nap mint nap hajtok. Simán elférek pedig benne és az esetek túlnyomó többségében (mondjuk 85%) egyedül utazom és nem nagyon szoktam óriási dolgokat cipelni - kivéve ha hangfalak jönnek hozzám tesztre :D :D  olyankor jó az Octavia kombi - , de valahogy mégis elképzelhető, hogy "kevésnek" érezném magam benne. Barátnőmnek ha megengedhetnénk magunknak azonnal megvenném, szerintem ezzel hosszú időre le lenne tudva az autója. Mai napig furcsán nézek azokra (valószínű valami gyerekkori trauma nálam, vagy komplexus), ha egy 120 kilós kigyúrt darab emberke kiszáll egy Smart-ból, és ő azzal jár. Pedig tudom tök praktikus városban stb. Ennek ellenére nehezen fogadom be ezt. Aki erre magasról tesz, és megfizetheti, szerintem ez az autó erősen ajánlott részemről.


2., Navigáció: hibátlan a tervezés, kivitelezés, Tomtom térkép. Ami kikészített: én szeretm beállítani a nagyítás mértékét, kicsit távolabról nézni így láthatom 3-4 utcával is mi lesz előttem. Itt kizoomoltam, tök jó, de magától ráközelít egy-egy kereszteződésnél nehogy rossz irányba menjek (eddig teljesen ok). De utána visszaáll abba a közelről nézős eredeti állapotába, nem oda ahová előzőleg beállítottam, 4db "-" gombot nyomva a zoom-on.
Apróság de ez pl. felhúzott.

 


ÖSSZESSÉGÉGBEN:  MEGVETT KILÓRA 

Nagyon köszönöm a baráti segítséget, hogy ez a kedves és zseniális kisautó nálam lehetett egy darabig!

Néhány kép:

1.thumb.jpg.e25c8c882de4d889b3a80075f6fb89c7.jpg

2.thumb.jpg.71db3dd310fb561c0b575b296313d4a8.jpg

3.thumb.jpg.9d2e04615e8e3db11d88ad600781fa61.jpg

 

Szólj hozzá