2018. sze 22.

2018.05.29: Harmonic Tech - Magic Reference Woofer kabel

írta: wittao
2018.05.29: Harmonic Tech - Magic Reference Woofer kabel

2018.05.29-én készült bejegyzésem:

 

12. Élménybeszámoló:


Megfogadtam, hogy kábeltesztekre nem leszek túlzottan nyitott, nem keresem magamtól az alkalmat rá (amolyan "házinyúlra nem lövünk..., csak ha támad" módján)  de annyira csábító volt egy kábel, hogy nem hagyhattam ki.

Az áldozat: Harmonic Tech - Magic Reference Woofer kábele

(van neki egy másik tesója, ami Tweeter névre hallgat, amikor bikábelezni szeretne valaki, nehogy már ugyanazt ugyanoda, szóval van egy másik tesó amit a gyártó a magasak számára ajánl).

Kereskedelmi forgalmi ára meglehetősen magasan van, még a használtpiaci ára is vetekszik bármely fődarabbal a rendszeremben, úgyhogy "kicsit" túl van lőve a célon, de néha ilyen is kell :)

Íme a főszereplő(k):

1.thumb.jpg.6c7d3eb1602502f2a4989d246ac6995b.jpg

Engem azonnal meglepett (látszik nem vagyok hozzászokva az ilyen kaliberű kábelekhez, hogy hangfalanként 2-2 darab kábel van, tehát összesen 4 db. Ezek vastagsága is komolyabb tápkábelekkel vetekszik. A felahasznált anyagok és az egyes elemek összeköttetése is erről árulkodik itt biza elég fajsúlyos darabok vannak jelen.

Elsőként azt vettem észre, hogy villás szereléket kaptak mindkét végükön. Ez öröm a Viennáimnak, üröm az Accuphase-nek. Az erősítő ugyanis nem a legújabb gyártmány, akkoriban még a szorítós kapcsolódásra esküdtek (talán ez azért nem is annyira rossz dolog), úgyhogy le kellett egy picit ülni gondolkodni. Végül kis telefonálgatás árán arra jutottunk, hogy annyit nem von majd le itt semminek sem az értékéből ha csak az egyik villa részt szorítom be a szorítós csatival az erősítőbe, menni fog az rendesen. Szerencsére ment is. Mi az, hogy :)

Végül úgy döntöttem szépen megadom a módját, kábelvezető elemekre tettem a kábeleket a hangfalaktól egészen az erősítőig.

A rendszer amiben használtam:

- AudioPC

- QED USB kábel

- CoreAudio USB/SPDIF transzport

- XS DAC05B kínai csöves dac

- Bicon Silver XLR összekötő

- Accuphase E211 integrált erősítő

- Vienna Acoustics Baby Grand hangfalpár



Kábel a hangsugárzóra kötve:

3.thumb.jpg.bd3783d6e37efc1ccc1d28f6324f4490.jpg

Kábelelvezetés:

2.thumb.jpg.66becc993493d76681855463c2e81a33.jpg

A rendszer összerakva:

4.thumb.jpg.515626c0951593dc1dc68a4fd5d9ef02.jpg

A hang:

Mielőtt a zenékbe belecsaptam volna, elindítottam egy Isotech bejárató lemezt, kicsit hadd menjen a rendszer ebben az összeállításban, szó szerint melegedjenek össze. Már ekkor feltűnt, hogy valahogy nincsenek olyan "túltengések" a kapott hangban, a legjobb szó rá talán a kiegyensúlyozottság. A magasak nem kapargatják a dobhártyám határait, a mélyek pedig nem játszák el Dörmögő Dömötör kalandjait. Olyan szépen folyik a zene. Úgy érzem, mostanra egy kellemes egyensúly állt be a rendszeremben. Szeretem a lágy zenei hangot, ezért néha fel is áldozom a gyors, pattogó ritmusokat egy-egy eszközpárosítással, inkább a dallamosabb, melegséget árasztó hangkaraktert szeretem. Arra voltam kíváncsi a kábel esetén, hogy ezt a meglévő számomra kellemes hangot megváltoztatja-e. A válasz pedig egyértelműen nem. Nem nyúlt bele semmibe, nem lettek kiemelve, vagy elnyomva részletek. A térábrázolásban fedeztem fel bizonyos változásokat, de ez csak egyes zenei stílusoknál jött elő, mégpedig a sokhangszeres előadásoknál (pl. Hans Zimmer Prágai koncert lemeze). Itt változott a zenekar tagoltsága, sokkal jobban lehetett definiálni az egyes hangszertípusok helyét.

Mivel van nálam egy Urei végfok is, így arra gondoltam azt a szentséget törjük meg jobban is, előfokkal együtt rákötöttem a hangfalpárost ezzel a kábelezéssel a végfokra. Igazán kellemes meglepetés ért. Ettől a professzionális audio eszköztől (UREI) azt várná az ember, hogy valami gyenguszka teljesítmény jön ki a speciálisan sztereo zenehallgatásra fejlesztett más rendszerekhez képest. De nem ez történt. Annyira szépen szólt, hogy eldöntöttem ha minden csillag egyben áll összerakok egy ilyen retro rendszert is (még "jó", hogy a hangfalakat most adtam el :( ). 

Nekem nagyon tetszett a kábel által nyújtott összkép, de úgy érzem nem az én rendszerem az, ahol ez a kábel virgonckodni tudna, szerintem ezek az apró változások amiket észrevettem nem a kábelnek tudható be (mármint a mértéke), hanem ebben a rendszerben ennyit lehet észrevenni. Bátran ajánlom annak aki megengedheti magának és van olyan rendszere ahol kifejtheti a hatását!

Köszönöm, hogy elolvastad!

wittao

 

Szólj hozzá

Vienna baby grand accuphase audio pc xiang sheng core audio harmonic tech magic reference woofer e-211