2018. sze 22.

2018.05.11: wittao nagy DAC tesztje II. - hálózati lejátszók

írta: wittao
2018.05.11: wittao nagy DAC tesztje II. - hálózati lejátszók

2018.05.11-én íródott (előző napi teszt folytatása):

 

FOLYT:

ennek a résznek a kifejtése kimaradt:

"Külön veszem a digitális futóműveket, beépített dac-kal, mert azzal és anélkül is teszteltük őket:

Pioneer N50A

Cambridge Audio Stream Magic

TEAC NT-503"

Úgy gondolom, hogy jelenleg ez a három hálózati audiolejátszó elég nagy piaci szeletet hasít ki a 350.000 - 400.000 Ft alatti piacból, ezért fontos róluk pár szót írni. Korábban, amíg audioPC-ben nem gondolkodtam (elsősorban anyagi megfontolásból), akkor a Pioneer N50A volt a kiszemeltem. Egyik barátomnál volt lehetőségem az én rendszeremhez nagyon hasonlóban meghallgatni, és tetszett az eredmény (Sabre ide vagy oda).

Most a jelenlegi tesztnél azért már jelen voltak más versenyzők is, és az audioPC is, tehát a Pionak nem volt annyira egyszerű dolga.

Kipróbáltam őket futóműként és dac-ként is.



Tapasztalatok:

- a három készülék digitális futóműként nálam:

   1., TEAC

   2., Pioneer

   3., Cambridge

   A különbségek minimálisak, szinte alig fogható meg, ahogy haladunk előre a listában mindig minden egy picivel jobb. A TEAC elsősége nem került veszélybe egy pillanatig sem.  Pioneer vs. Cambridge harcban vakteszten azonnal megbuknék.



- a három készülék dac-ként nálam:

   1., TEAC

   2., Pioneer

    ...


   3., Cambridge

A nap meglepetése volt, hogy a Cambridge-ben levő dac mennyire gyenge volt a többiekéhez képest. Legszivesebben a 3 közül a 4.-nek tettem volna. Azonnal halható visszaesés volt a zenében. Keserű magasak, döngő mélyek, és a zenekar tagjait összekeverték volna, az dobolt aki eddig gitározott. Borzasztó volt.

A Pioneer hibátlanul, feszesen, kissé nyersen és szárazon hozta a tiszta hangzást mindenhol. Nekem hiányzik belőle az élet, mások pont ezt tartják színezés nélküli hangnak. Én inkább úgy mondanám van egy normál kép, ezt bizonyos lejátszók túlszínezik, mások pedig elviszik fekete-fehér irányba. Nálam a Pioneer már-már fekete-fehér volt.

A TEAC hangzásvilága állt hozzám a legközelebb. Részletesen a DAC-ok között beszámoltam egy hsz-szel feljebb, itt most nem szeretnék tovább ömlengeni róla. Kiváló masina digitális futóműként és dac-ként is.

 

Szólj hozzá

pioneer teac cambridge dac tesz NT-503 N50A