2018. sze 22.

2018.05.18: hallgatózás egy barátnál

írta: wittao
2018.05.18: hallgatózás egy barátnál

2018.05.18-án készült bejegyzés:

 

Igen ma Tonya batyo vendegul latott minket egy kis hallgatozasra, amit ezuton is koszonunk. Szokasos jo hangulatban telt :D

A dolog ugy indult, hogy mint tudjatok utalom a mozgo alkatreszeket az audiorendszerekben, ez legyen akar egy ventillator, de akar CD korong vagy egy bakelit lemez. Tonya addig huzta az arcom, hogy menjek mar at hozza es a csoves rendszeren hallgassunk bakelit korongokat. Ma delutant beszeltuk le, jott velem szinten audio fanatikus baratom is.

AVA csoves elofok, csoves monoblokkok, csoves phono + Spendorok + RIF dac + Dual lemezjatszoval inditottunk. Bevallottam a zene nagyon tetszett (Hobo, Deak Bill stb.), de a lemez pattogasa engem tovabbra is zavar. A korabbi nagy ellenerzesem teljesen eltavozott, mondtam is el tudnam kepzelni, mondjuk hideg teli estenkent 3 szamonkent lenne turelmem korongokat forgatni, de maradok inkabb a digitalis forrasoldalnal. Ebben a rendszerben ha jol szamolom osszesen volt legalabb vagy 15-18db elektroncso :D Kellemes volt, igazi zenei elmeny. A Spendorok nekem nagyon tetszettek, hosszan hallgathato produkciot nyujtottak, el is gondolkodtam majd a jovoben lehet egy SP2/3 vagy valami ujabb dobozra beneveznek. 

Hallgattunk ezutan egy CD korongot is, ezt az inspiralta, hogy Mike Oldfield: Tubullar Bells albuma rettenetes volt bakeliten, es ugyanez megvolt CD-n is eredeti valtozatban. Eloszor Meridian futomu + Meridian dac paros valtotta ki a lemezjatszot es az AVA phonot. A CD sokkal letisztultabb, steril, de egyuttal dinamikusabb produkciot nyujtott. Mondtam ha mar itt az alkalom, kapjuk ki a Meridian DAC-ot es tegyuk a helyere vissza a RIF-et. Ez mindharmonk szerint egyertelmuen kitette a savszeleket minden teruleten, tovabb nott a dinamika, az a kis Sylvania cso csoda lagysagot vitt a hangkarakterbe, eddig o vezetett.

Utana mondtam, kapjuk elo a 4311B-ket, kellemesek az emlekeim roluk. Spendorok el, JBL-ek elo es hallgatjuk, de nem.. valami nem ok... fontos, hogy egy hangfal hangjahoz hozza kell szoktatni egy picit a fulunket, de jeleztuk Tonyanak valami itt nem ok, mert megbolundulunk a magas es kozeptartomanytol annyira tultolja a rendszer es a melyek meg mintha ott se lennenek. Ekkor valtottunk AVA-rol Primalunara, ott is csocsere tortent (bekerultek a hiresen jo RFT EL-34-ek). Ez mar egy masik kavehaz volt, a JBL-ek sokkal jobban egymasra talaltak a Primalunaval mint az AVA-kkal. Azt viszont megjegyeztuk mindannyian, hogy az AVA+Spendor egy gyonyoru reszletes zenei parost alkotott, addig a 4311B+Primaluna egy teljes elemzo hangot tart elenk, csak kapkodtam a fejem minden zene kozben, 10 perc utan elfaradtam :D nagyon jo volt, hibatlan, rengeteg reszlettel, de vagy en voltam alapbol faradt ma, vagy ez tenyleg ilyen. Hosszutavon engem teljesen lemeritene, azt allapitottuk meg, hogy SOK. 

Mondtam itt a kituno lehetoseg, hogy amugy is mindjart kipurcanok, vessuk be a kozben melegedo UREI vegfokot. Termeszetesen nem keszultunk(tem) alaposan, ugyhogy kokanyolni kellett a kabelek hianya miatt (vagy 30 jelkabel volt, de sajna csak XLR-t fogad az UREI ertheto modon, itt pedig elsosorban RCA-k jatszottak). Vegul ugy dontottunk, hogy a Benchmark DAC1 lesz az “elofok” es dac, JBL4311B a hangfalparos es a JBL UREI vegfok pedig igy csak elbir a hangfalakkal. Megszolaltattuk, es most sem tetszett. Ejjj, mondom ez nem lesz jo (korabban ket Quadral Vulkannal probaltam ki az Urei vegfokot, tudtam, hogy o ennel tobbre kepes... sokkal)., uj terv kell. 

Jot rohogtunk, mert egy megoldas maradt: egy 40eFt-os kinai dac aminek volt XLR-je egy Matrix. Betettuk a Benchmark helyere, most en huppantam le kozepre, elinditottunk par ismeros szamot, amik ma forogtak (Musica Nuda - Complici). Aztak.... mondom sracok nem tudom mi van itt most, de olyan tere lett a zenenek, mondtam is ott hatul a srac a masfel meteres hegeduvel ott porog hatul, a leanyzo meg itt enekel elottunk. Mindezt egy kinai dac-kal es egy ezereves JBL vegfokkal, es 30 eves hangfalparossal. Szenzacios volt. 

Ebbol is latszik, nem biztos, hogy az ember egy katalogusbol ossze tudja rakni a maganak legjobb rendszert! Nagy meglepi volt sok minden a mai napon, de mindnkepp megerte, jot szorakoztunk :)

Koszi Tonya megegyszer, szep estet mindenkinek!

 

Köszönöm, hogy elolvastad!

wittao

Szólj hozzá