2018. sze 22.

2018.04.12: Audiophile tápösvény kiépítése, AudioPC megérkezett, Sonusok mennek

írta: wittao
2018.04.12:  Audiophile tápösvény kiépítése, AudioPC megérkezett, Sonusok mennek

2018.04.12-én írt bejegyzésem:

 

Tegnap hazaérkeztem, gondoltam kicsit megtöröm a csendet a topikban. Külföldről is azért néha rákukkantottam, jó lesz az új fórum, a hátulról előreolvasást meg majd megszokjuk 


Mielőtt elutaztam, pár nap alatt fogtam magam és folytatva a tápösvény kiépítését megcsináltam mindent amit szerettem volna (ez volt az oka, hogy végigméricskéltem sok kütyüt és a ház tápellátását is):


- plusz kismegszakítót tettem az eddigiek mellé


- ehhez közvetlenül kötve csatlakozik egy tápfeszültség szabályzó, 1250 VA tartalékkal (eléggé búg a drága, emiatt külön rezgéselnyelős helyet kellett neki csinálnom, de végül sikerült)


  innentől elég stabil 229,5 - 231V közötti feszültség jön tovább az ösvényen


- 12m 3x4mm2 sodort rézvezetéket húztam végig a csatornában


- 6 ipari dugaljat tartalmazó dobozban végződik a falon az állvány mögött


(mindezt 2x csináltam meg, tehát 2db kismegszakító - egyik olvadó biztis, a másik normál - , 2 x 12m kábel és a 6 dugaljon a két vezeték 3-3 dugaljjal osztozik ... annyi különbség van, hogy az egyik 12m az 3x6mm2 kábelből van)


- ebből a fali kiállásból megy egy Pointe varisztoros elosztó (ebbe mennek az erősítőim)


  ugyanide csatlakozik a Vibavoice Omega 500-as 


- az Omega-ba csatlakoznak a források (CD, DAC, AudioPC), így ők már szép szinuszjelet kapnak, stabil 230V feszültségen


Az eredménye az ösvénynek? Úgy érzem, hogy a hang nagyon kellemes, nyugodt lett. Mindez mennyibe került? 150.000 Ft-ra jött ki úgy, hogy én csináltam. Munkadíjjal lett volna +30-40eFt.


Úgy gondolom, ennek az összegnek sokszorosát lehet elkölteni nagyon hasonló eredményért cserébe, szerencsére alaposan körülnéztem az elérhető eszközök árait és képességeit illetően. Ez az összeg még csökkenni fog a rendszer által fölöslegessé vált néhány kütyü eladásából származó bevétellel.

Verdikt:

én azon szkeptikusok közé tartozom még mindig, hogy a kábelek, tápkábelek, elosztók cseréjét nem élem meg akkora vehemenciával ahogy sokszor lehet olvasni akár ezen a fórumon is. Véleményem szerint és mások fülére hagyatkozva is szebb/jobb lett az eredmény. Annak külön örültem, hogy ezeket a hallható eredményeket számokkal és mérésekkel is alá tudtam támasztani. Remélem a készülékeim élettartamára is pozitív hatást gyakorol majd a beruházás (például a csöves erősítőben levő csövek veszültségértékei azért már elmászkálnak akkora ugrásoknál amik nálam voltak). Aki megteheti, annak ajánlom hosszas átgondolás és tervezés után vágjon bele bátran. Különösen, ha ki van szolgáltatva az áramszolgáltatója ingadozásainak, így délután 2-kor ugyanúgy hallgatok zenét mint este 10-kor, a rendszertől ugyanazt kapom, ez jó érzés :)


MÁS:



Megérkezett a várva várt audio PC-m 


Kicsit tolódott a dolog, sajnos az élet közbeszólt egy ponton és megállította az események folyását. Viszont amikor hazaérkeztem szóltak, hogy vár 2db csomag és mehetek érte. Elhajítottam mindent és rohantam, persze még egy vezetéknélküli billentyűzet beépített touchpaddal befigyelt, de pár órával később már otthon rakosgattam a rendszert a helyére.
Szerencsére a kivitelezés minőségi volt, és a megfelelő szoftveres előkészítést is maximálisan megkapta a gép, nekem már csak finomhangolások maradtak.
Ha már mozis topik , úgy készítettem fel hardveresen a gépet, hogy ha 4k-s mozival térek vissza, akkor azt is bírja majd a rendszer. Jól esett a most a képen látható kis régi FullHD-s képernyőn sztereoban egy kis Hans Zimmert nézni/hallgatni, eszembe jutott, hogy utolsók között volt amit még a mozimban néztem 5.1-ben... 


A rendszert úgy építettem direkt ki, hogy a mobilról teljesen vezérelhető legyen, így a képernyő kikerül majd és csak telefonos appon fog menni a zene (20mp alatt feláll a rendszer teljesen és szinkronba kerül a telefonnal, onnantól már csak a zenekönyvtárban kell böngészgetni a borítókat). Képernyő akkor jön vissza majd a zeneszobába, ha elkészül az új TV-állványom is, a tervek már rajzasztalon :D  az audio állvánnyal harmonizáló dizájnt fog kapni, így egy centernek is marad hely... no meglátjuk mit hoz a jövő :)

Az audio PC-s élményeimről egy külön hsz-ben majd beszámolok. Annyit elmondhatok, hogy soha nem gondoltam volna ekkora változást tud okozni egy komponens!!! Teljes analóg tápoldallal rendelkezik, a táp külön kapott helyet. Az audio részért felelős hardverekben még van tartalék, lehet feljebb menni (USB kártya pl. és most 5 körös az analóg táp 7 helyett, clock-olás sem volt)... de már most olyan az eredmény, hogy nekem ez bőven ok. Egyik barátom átjött hozzám, nagyjából addigra készült minden össze, annyit mondott most már megérti egy kicsit azokat akik az analóg rendszereiket felszámolják és audioPC-re adják a fejüket, mert totál analógos hangja van. Furcsa élmény, még szoknom kell, igen a jóhoz is hozzá kell szokni  :)

MÁS2:

Úgy néz ki, hogy a Sonusok holnap elköltöznek... egy ideig hangfalak nélkül maradok (remélem rövid lesz, szervezés alatt a rövidítés mert megbolondulok :) ), addig a JBL-ek kerülnek be a helyükre, nem gond kell egy kis nosztalgia.

Most ahogy szól a rendszer pont mondtam barátomnak, hogy lehet megőrültem amikor a Grand Pianok eladása mellett döntöttem. Nehogy így csináljak 1-2 hét múlva, ahogy Basil a Waczak Szállóban :D  :





Most már megértem és elhiszem egy médialejátszónak mekkora szerepe van a kapott hangban. Eddig kicsit kétkedve fogadtam a több 100.000 Ft-os audio/media PC-ket, mivel tud ez többet egy Oppónál, Popcornnál vagy audio területen dedikált lejátszóknál? Most megkaptam a választ, bánom, hogy nem hamarabb léptem meg. 

Végre úgy érzem, hogy sok audio eszköz közül már jónéhányat véglegesnek tekinthetek idehaza, és amikor ránézek nem az jut eszembe "ok ok nagyon jó, de..."



Szép estét mindenkinek, köszi, hogy elolvastad!

wittao


1.thumb.jpg.a5cf41acbd16c5a69b2c33b1127f9f9d.jpg

 

Szólj hozzá