2018. sze 20.

2018.03.22: Teszt a lelke mindennek II.

írta: wittao
2018.03.22: Teszt a lelke mindennek II.

2018.03.22-én íródott bejegyzésem:

 

FOLYT. :

 

Most a Primare i30-at próbálom kiismerni és ahogy egyre többet hallgatom egyre jobban tetszik. A tervem, hogy a korábbi RCA-s összekötőket XLR-re cserélem, itt már meg is van ennek a lehetősége. Annak is örülök, hogy két XLR bemenet van rajta, így a CD játékosomat és a DAC-omat is rálökhetem. PreOut-ja RCA csatis, ezt kicsit sajnálom, mert a későbbi végfok csatlakozás nem tud szimmetrikusan menni, de attól még úgyis messze vagyok. Az biztos, hogy sokkal nyitottabb lettem a Primare márka termékeire, majd egyszer feljebb léphetek talán elő-végfok párosra, bár most semmi nem indokolja azt.

Próbaként amíg nem ment el barátomhoz, addig rákötöttem a Proceedet végfokként és NAGYON szépen szóltak együtt. A változást úgy tudnám jellemezni, hogy ahogy a színpadot nézem "összement az énekes feje", sokkal precízebben ábrázolta az énekes helyét, hol vannak a hangszerek. Talán most hallottam először, hogy a Proceed megmutatta magát, mióta nálam van. Írtam is a tulajának, 1 napja van, hogy elvigye mielőtt meggondolom magam :D  (így is tett).

Amikor a Sonusok megérkeztek hozzám, akkor leteszteltem Pointe Sima mkii-vel is és említettem nagyon nem tetszett (kb. az AVA produkciójához tudnám hasonlítani az előző tesztből). Mondom ez így elég fura, hiszen csöves rendszereken - igaz jóval komolyabbakan - hallgatnak Sonus Fabereket, hát akkor hogy is van ez. Szerencsére kedves fórumtárs jóbarátommal kiagyaltuk, hogy mi lenne ha a jóval keményebb hangzásvilágú KT-csövekkel rombolnánk le a fülünket. Végül megbeszéltünk tegnapra egy találkozót, amikor áthozza Pointe Exception-jét, KT88 csövekkel felvértezve és meglátjuk mit produkál a Grand Pianokkal.

 

5. teszt:

 - táp:                 Pointe 1500-as elosztó, DIY tápkábel (4mm2)

- forrás :             Pioneer N50 + Benchmark DAC1 dac + digit Coax

- összekötő:       AudioQuest Diamond

- erősítő:            Pointe Exception (Svetlana KT88 végfokcsövek, Tungsram ECC83 NOS 1963-ból, Amperex ECC81)

- hangfalkábel:   AudioQuest Type IV.

- hangfalak:        Sonus Faber Grand Piano Home

 

Azt lehet látni, hogy gyakorlatilag a kolléga a teljes galerit magával hozta. Most hárman voltunk és hallgatóztunk pár órát, a végeredmény: ilyen hangkarakterű csövekre van szükség egy Sonus Faberhez hasonlóan lágy karakterű hangfalhoz. A hangja csodálatos volt, egymás után faltuk a zenéket Tsuyashi Yamamoto Trio - Midnight Sugar többször is forgott, nem lehetett betelni vele. Miközben ezeket a sorokat gépelem egy kis Nirvana-val is megkínálom a rendszert Nirvana - MTV Unplugged in New York album forog elejétől a végéig, mintha ott lennék :)

Ezen a tapasztalaton felbuzdulva holnap ha visszakapom a kis Pointémet, repülnek is bele az orosz katonai NOS 6N14P EV csövek, meglátjuk hozza-e azt a keménységet mint a KT-88-asok. Nagyon örülnék neki, mert azért ez szerintem nagyon fontos eredmény lenne, ha a csövekkel így lehetne "hangolni" az erősítőket, és jobban illeszthetővé tenni egyes hangfal-típusokhoz. Persze a kudarc benne van, holnap majd beszámolok róla ha lesz időm lenyomni a tesztet, vagy legfeljebb hétvégére marad.

 

Köszi, hogy elolvastad!

 

u.i. a képeken látszik, sajna leürült az állványom, de hamarosan újabb eszközök érkeznek (audio PC, erre nagyon kíváncsi vagyok és egy aktív hálózati szűrő... a feszültségstabilizálással úgy néz ki megbírkóztam)

 

Szólj hozzá