2018. sze 20.

2018.03.22: Pointe Sima Mkii lágyabb és keményebb hangú csőkészlettel

írta: wittao
2018.03.22: Pointe Sima Mkii lágyabb és keményebb hangú csőkészlettel

2018.03.22-én íródott bejegyzés:

 

No, hazaértem, közben útba ejtettem Tonya barátomat egy-két keményebb csőért (persze nem lehet onnan csak úgy elszabadulni, úgyhogy meghallgattunk pár kellemes zenét az új szerzeményén, ezúton is gratula hozzá ).

Tegnap leírtam az elmúlt időszakom tapasztalatait és az elmúlt néhány nap eseményeit, gyakorlatilag a Pointe Exception hogy felforgatta az eddigi nyugodt tranyós életemet. Én már fejben elkönyveltem, ha JBL L86-aimat hallgatom, csak akkor Pointe, ha pedig a Sonusokat akkor Primare adja a kraftot és ez úgy egyensúlyt teremtett a lelkemben végre.

Most viszont jött az isteni szikra, mi lenne ha karcosabb hangú csöveket pakolnék a Tungsramokkal és Sylvaniaval szétlágyított hangzásvilágú Sima-ba. Előkaptam hát a kis csöves dobozkámat, szerencsére azért itt is van néhány földi jóság, és eldöntöttem az alábbi felállásban vágok neki:

- ECC82 helyére:  Tungsram fekete anódos (piros, katonai)

- ECC88 helyére:  6N23P-EV páros

- EL-84 helyére:    6P14P (E84L) kvartett

(a képen fent balról jobbra haladva: Pointe Sima Mkii, Pointe Exception Mkii, Primaluna EL-34)

Sok melegedésre nem hagytam időt, előtte az Exceptiont nyúztam, meghallgattam pár kedvencet, kicsit üljön be a fülembe a hangja. Gyors kábelcsere és jött a Sima az új csősereggel 

Az eredményen nagyon meglepődtünk (átjött Béla barátom is, kíváncsi volt mit sikerül kihozni ebből), a kicsi Pointe szinte teljesen azt a hangzásvilágot hozta most, mint az Exception a Grand Pianokkal. Nagy erőket kellett megmozgatnom magamban, hogy valami különbséget fel bírjak fedezni. Vakteszten azonnal megbuknék, ha csak a zeneiséget, térábrázolást kellene figyelnem. Az erő az más tészta. Ebben azért megmutatkozott a KT-88-ak fölénye. Alacsonyabb hangerőnél is jött az erő szembe velünk, ezt a Sima esetén potméter tekerésével lehetett ellensúlyozni. Hálistennek amitől kicsit tartottam, a torzítás a hangerő növelésével nem következett be a Sima esetében. Valahol biztos elkezdődött volna, de azt a hangerőt kb. 40 méterről viselném el, úgy pedig ritkán hallgatok zenét :D

 

A csőcserét az indikálta kiderüljön, hogy vajon a Sonus Faberekhez tudnám-e illeszteni a Pointét is és a Primare-t is. Az én igényszintemet megugrotta bőséggel a dolog, számomra ez így kiváló. Egyetlen problémát most az hordozhat magában, hogy ha a JBL-t rákötöm, akkor ott lesz valami negatív... hétvégén előveszem a JBL-eket is, most úgy tervezem pár hétig őket hallgatom, sokáig nélkülözve voltak :)

 

Remélem ezzel a kis csereberével pár fórumtársnak segítettem! Szép estét mindenkinek!

 

wittao

Szólj hozzá

sima elektroncső exception pointe primaluna EL-84 KT-88 ECC82 ECC88