2018. sze 19.

2018.03.05 - Triangle Antal Esprit EZ teszt

írta: wittao
2018.03.05 - Triangle Antal Esprit EZ teszt

2018.03.05-én készült teszt.

Mostanában sajna más dolgok miatt nem tudtam beírni, ez egy kicsit régebbi teszt, de gondoltam most beteszem.

Barátom által árult Triangle Antal Esprit EZ hangfalpáros vendégeskedik nálam, adta magát, hogy kipróbáljam mit tud.

Csináltam egy kis demózgatást magamban (most így alakult, néha egyedül is kell, vagy éppen így dobja a gép), mert:

- még soha nem hallottam Triangle hangfalakat

- a 92dB érzékenysége azonnal beindította a fantáziámat, hogy az utóbbi időben kicsit elhanyagolt Pointe erősítőmmel hogy szól

- a JBL-eim alá új állványokat szerváltam, ha már úgyis összelököm a csöves rendszert, akkor már ezt is beröffentjük

- és a nagy átalakítás előtt egy utolsót akartam még ebben az akusztikai környezetben hallgatni a rendszert (az élet sajnálatos közjátéka, hogy ez eltolódott egy időre, de nem kapkodok annyira, nem hajt a tatár)

 

1. teszt:

- tápoldal:           Pointe 1500-as elosztó, Valhalla tápkábellel (X)

- forrás :             Mac + Audirvana Plus + XS DAC05 csöves dac + QED USB

- összekötő:       Neotech ezüstözött IC

- erősítő:            Pointe Sima MkII + Pointe 1.5 tápkábel

- hangfalkábel:   AudioQuest X2

- hangfalak:        Triangle Antal Esprit EZ

 

A teszt előtt rendesen bemelegítettem a csöves rendszert, CD végtelenítve pörgött, az erősítő így kb. 2 órát járt. Addig kimentem az épületből, tettem-vettem. Majd visszatértem a zeneszobába és lehuppantam, lássunk pár kedvencet. Nem hittem a fülemnek (korábban pár nappal éppen csak bekötöttük már ezt - illetve majdnem ezt - a rendszert, de akkor a Pointe csak 10 percet melegedett éppen, és a társaságnak mennie is kellett, szóval hallottam is már a rendszert, meg nem is) olyan szép, nyugodt, részletező előadást produkált a rendszer, komolyan elgondolkodtam megveszem én az egyébként eladó hangfalakat. Szerencsére a normális én-em felülbírálta ezt az abban a szituációban teljesen érthető megingásomat :) Köztudott, hogy valamennyi memóriánk közül a hallásunk memóriája a leginkább kérdéses, de ahogy lapoztam vissza az emlékezetemben nem tudtam még egy ilyen momentumot felidézni, amikor a Pointe + akármilyen forrás + akármilyen hangfal jobb zenével kápráztatott volna el. 

Nemrég a sztereo topikban érdekes elképzelések, vélemények, gondolatok ütköztek, főleg rengeteg rosszalló vélemény volt a Triangle hangzásáról (plusz az én hülyeségemről, de szerencsére kellő komolytalansággal állok a dologhoz, mivel ez nekem egy hobbi, másnak meg megélhetés, szóval tudom a helyén kezelni a dolgokat és akkor visszavonulót fújni amikor kell). Száraz, éles, szúrós hang kb. ez jött le a rosszalló megjegyzésekből, úgyhogy én már lélekben felkészültem a legrosszabbra amikor füleim a hangfalak irányába fordultak és a szememet becsuktam. Talán a Pointe-ben levő Tungi EL-84-ek és Sylvania Conn cső lágysága balanszolta (vágta el/le) a Triangle karakterét, nem tudom az okokat, de az biztos, hogy csoda amit odavarázsolt a rendszer elém. Felhívtam utána a Triangle tulaját, hogy figyi most tényleg nem csináltam semmi mást, csak hallgattam a zenéket egymás után. Kedvencek menü pörgött végig nem is tudom hány zenével órákon keresztül. Csak ültem és hallgattam, hallgattam. 

 

Konklúzióim:

   1., Ez számomra egy olyan hang volt, amit évekig zavartalanul elhallgatnék.

   2., Megmutatkozik, hogy mennyire mások vagyunk mi emberek. Sokan szapulták, nekem pedig tökéletesen megfelelne. Új ára úgy tudom valami 600.000 Ft körül mozog, és a mostani tesztrendszer többi eleme került ennyibe összesen. Szóval érdekes ez. Talán akik rosszallóan nyilatkoztak róluk, nem hallgatták meg igazán lágyan szóló csöves erősítővel, lehet teljesen más lenne a véleményük róla.

 

2. teszt:

- táp:                  Pointe 1500-as elosztó, Valhalla tápkábellel (X)

- forrás :             Mac + Audirvana Plus + XS DAC05 csöves dac + QED USB

- összekötő:       Neotech ezüstözött IC

- erősítő:            Pointe Sima MkII + Pointe 1.5 tápkábel

- hangfalkábel:   AudioQuest X2

- hangfalak:        JBL L86

 

Felbuzdulva az előbb hallottakon, bemelegedett rendszeren, gondoltam nézzük a JBL-t az új állványán. Ez a 3. állvány, amit kipróbálok vele (Atacama alul tüske, felül szivacs ... Kenricks fa klón... és most Norstone alul-felül fém tüske). Az állvánnyal kapcsolatban: határozottan most szól a legjobban. Nem döng, remeg összevissza. Plusz jó lehetőség, hogy 30mm-t lehet állítani a lábakat, így kicsit hátrafelé tudtam billenteni őket, végre az arcomba vigyorogtak a hangszórók. A JBL hangját ebben a rendszerben már nagyon ismerem, ezért sajnos ki kell mondjam a Triangle jobban szerepelt a sokhangszeres részeknél, az egyes hangszerek hangjai jobban elkülönültek. Az viszont biztos, hogy más tipusú zenékre születtek, a Triangle-et ebben a felállásban inkább jazz és komolyzene hallgatásához ajánlanám, a JBL meg amolyan mindenevő. Őt megcsapattam egy kis Metallica-val is és Guns 'N Roses-szel is, ilyenkor mindig elképedek mit is tudnak ezek a JBL-ek, jó hülye vagyok hogy nem kezdek el gyűjteni egy új nagymonitorra tőlük (L100 újratöltve és társai).

Pár kép a hallgatózásról:

 

 

Szólj hozzá

triangle jbl pointe l86