2018. sze 19.

2018.02.22: Krell és Proceed teszt folytatása

írta: wittao
2018.02.22: Krell és Proceed teszt folytatása

Ma volt egy kis időm még, és úgy gondoltam ami tegnap elmaradt, azt ma bepótolom.

Egyszerűen nem hagyhattam ki néhány kombót :)

JBL L86  +  Krell KAV400xi és Proceed HPA2

Talán emlékeztek, főleg a JBL topikban tárgyaltuk az L86-os párom sorsának alakulását, kissé viharvert állapotból külső és belső felújításon esett át, majd teljesen új hangváltót kapott és a 8" mély is kis kezelést kapott. A Sonusok érkezése óta kicsit háttérbe szorultak (ugyanez a szomorú sorsa van most a Pointének, de már gondolkodtam legutóbb, picit majd őt is visszaállítom, hiányzik ), de most elővettem. Főleg az volt az oka, hogy a legelső problémám az L86-okkal az volt a felújítás előtt, kevés a mély... most van itt egy két cucc, ami talán segíthet a mélyek kigurításán a hangszórókon.

Íme a felállás:

Normál fém állványon (homoktöltettel), tüskéken + fejjel lefelé a magasak ideálisabb elhelyezése érdekében

img_6465.jpg

Illetve a gyártott Kenrick klón állványokon. Ezúttal az állványtól egy kis gyurmával csatoltam el, ne döngesse a JBL doboza az állványt, alul filc korongok a föld felé.

 img_6471.jpg

 

FOLYT. TEGNAPRÓL

 

4., teszt:

 

- forrás :           Xindak csöves CD lejátszó (lemezek hibrid SACD-k, amiket lejátszom)

- összekötő:     XLR Furutech csatikkal

- előfok:            Marantz PM-14 előfok leválasztva a végfokától

- összekötő:     Neotech IC

- végfok:           Proceed HPA2

- hangfalkábel: Neotech Bass Control 4mm2

- hangfalak:       JBL L86 + Atacama fém állvány tüskéken

  

Első benyomásom: óriási meglepetés... banyek ez a felállás majdnem úgy szól mint a Sonusok. Természetesen a hangkarakter más. A részletek, magas és közép tartomány kifejezetten tetszett. Amikor a tesztek során ugyanazokat a korongokat pörgetjük sokszor, a fülünk inkább a különbségekre áll rá, mint a zene egyben hallgatására. Többször felkaptam a fejem bizonyos hangszerek hangjára, ez itt most jó, ez ott jobb volt stb. Ilyen nüanszok sokasága tarkította ezúttal is a hallgatózásomat. A lényeg, amit előre vetítettem - bár talán a jobb szó erre a reménykedés - az az, hogy a Proceed kigurította a mélyeket a JBL-ből. Nem éreztem azt, hogy mélyebb hangok jöttek volna elő a sötétség bugyraiból, amiket eddig még a JBL-ből sohasem hallottam, inkább azt mondanám sokkal hangsúlyosabbak lettek a korábban éppen meglevő mélyek, de egyáltalán nem tolakodó módon! Eddig gyengusznak találtam, most helyére került. Kimondhatom, az L86-okat még nem hallottam így szólni sohasem! Méghozzá pozitív értelemben. Ezt a felállást elmentettem magamnak :) (az hab a tortán, hogy a térábrázolás hibátlan volt, ezzel totál pariban volt a Sonusokkal, pedig sokszor olvastam már a JBL-ek horizontális hibátlan képalkotásáról ugyanakkor mélységét tekintve előfordulhatnak hibák. Ebből szerencsére semmit nem tapasztaltam meg, komolyan meglepett, kiváló volt a téralkotásuk).

 

 

5., teszt:

 

- forrás :           Xindak csöves CD lejátszó (lemezek hibrid SACD-k, amiket lejátszom)

- összekötő:     XLR Furutech csatikkal

- előfok:            Marantz PM-14 előfok leválasztva a végfokától

- összekötő:     Neotech IC

- végfok:           Proceed HPA2

- hangfalkábel: Neotech Bass Control 4mm2

- hangfalak:       JBL L86 + Kenrick klón állvány gyurmával és filccel turbózva

 

Az előző kellemes hallgatózás után úgy döntöttem, elő a fával a rideg fém helyett. Sokat halljuk JBL-hez fa állvány dukál! Eddig én nem tudtam megbarátkozni ezzel az állvánnyal, néhány dolgot korábban kipróbáltam, majd úgy döntöttem megválok tőle, nincs időm/kedvem/energiám foglalkozni a megoldás megtalálásán.

Most nem akartam szőnyeget húzogatni, ezzel együtt a kicsit viharvert bőr ülőgarnitúrát sem, végül a hangfalak kerültek egy kicsit a fal felé a hallgatói pozíciótól távolabb (fenti képen látszik, kb. 30cm-t).

Elindítottam a muzsikákat és ... botrányosan rossz volt. Az egy dolog, hogy lejjebb került a színpad, ez természetesen várható volt, de annyira rossz volt, hogy nem fárasztottam magam az orrának megemelésével. Sztereo kép? Vízszintesen még azt mondom rendben volt, de mélységét tekintve mintha az állványomban elbújtak volna valahol. Kb. ennyi erővel fel is akaszthattam volna őket szembe a falra. Egy biztos, vagy a Kenrick állványoknak van egy trükkje (amit nem ismerek), vagy a kapott hang ilyen és kész, csak nem az én barátom. Azon kívül filc alátét nélkül döng mint a fene, a gyurma sokat segített ezen a problémán, de még mindig nem ok.  

Összességében a legfontosabb számomra és kis lelki megnyugvást hozott, a Proceedeknek meg kell találni a megfelelő kispajtást, amit satuba foghatnak. A JBL erre kiváló alany a jelek szerint, bár még egy-két másik JBL-lel is össze kellene ereszteni (Tonya mesterrel már tervezgetjük a kínzóprogramot, csak az nekem is az, mert jönnek a dobseprűs számok amikkel a világból el lehet kergetni - hehehe ) a végleges konklúzió levonásához.

  

6., teszt:

 

- forrás :           Xindak csöves CD lejátszó (lemezek hibrid SACD-k, amiket lejátszom)

- összekötő:     XLR Furutech csatikkal 

- előfok:            Marantz PM-14 előfok leválasztva a végfokától

- összekötő:     Neotech IC

- végfok:           Proceed HPA2

- hangfalkábel: Neotech Bass Control 4mm2

- hangfalak:       Sonus Faber Grand Piano Home

 

Tegnapról adós maradtam egy kombinációval. Mi van akkor ha a Sonusokat és Proceedet nem a Krell táplálja előfokként, hanem a Marantz. Nos nekem továbbra sem tetszik a kapott eredmény. Valamelyest finomodott a túlbuzgó mélyek erős arconcsapása, de ez nem az én világom. Lehet David Guettát kellene hallgatnom? Egy pozitív dolgot azért meg kell jegyezzek, ha hosszan hallgatható, kevéssé tolakodó hangzást keresnék, amivel egy kellemes, erős kiemelésektől mentes albumot hallgatnék akkor megtaláltam, mert ezen simán elaludnék. Nagyon nyugodt volt a hangzása, azt gondolom ez a Proceed - Sonus párosnak tudhatom be, a Krell előfokként ugyanezt az érzést váltotta ki belőlem.

No, én úgy érzem most hosszabb csend után kiírtam magamból ami bennem volt. Remélem jónak találjátok ezeket az élménybeszámolókat, talán valakinek hasznos lehet egy-két tapasztalás. Persze különbözőek vagyunk, különböző fülberendezésekkel megáldva, talán más a fenti 6 tesztből mást helyezett volna az első helyre... még az is lehet nem kell egyiket sem helyezni sehová. Jó mindegyik, csak máshogy és másért.

  

Pár más téma: 

- készül az állványom végső simításaként néhány újabb elem, majd nyomok egy pár képet róluk, valamint a színminták remélem a héten végleges képet mutatnak majd. Plusz stúdiófotózás, erre is készülni kell.

Kérdeztétek páran, hogy az állvány hogyan befolyásolja a kapott hangot. Azt gondolom, ennek pontos megítélése egyrészt túlmutat a képességeimen, másrészt mindenféle elfogulatlanság nélkül kellene nyilatkoznom. Ez most még nem megy, úgyhogy nem is teszem meg. A kapott hangot én jónak találom, számomra megfelel. Lehet valakinek pedig hokedli úgy ahogy van. És még az is lehet, ebben az állványnak 2% szerepe van. 

- elkezdtem elmozdulni az audio PC-k irányába, először megpróbálkozom vele én (kis segítséggel), és miután szétszivattam magam, talán egy szakihoz fordulok. De látjátok a fentiekből, ha időm engedi rászánok belőle egy keveset az útkeresésre... 

- többen megkerestetek, hogy próbáljunk ki ezt-azt, igyekszem nagyjából 2 hetente valami újabb kis cuccal színesebbé tenni a repertoárt. Nagyon köszönöm az érdeklődést mindenkinek 

(ahogy barátaimmal beszéltük, lassan olyan lesz itt nálam mint a MM-ban, 5 álló doboz, 4 erősítő, 5 forrás, 10 kábel :) )

 

Köszönöm, hogy ismét benéztél és olvastad az írásomat!

 W

Szólj hozzá